5/18/2016

SPAGHETTI Z KREWETKAMI I POMIDORKAMI KOKTAJLOWYMI

Przyszedł czas, żebym podzieliła się z Wami naszą wersją na krewetki. Obecnie jemy je tylko w takiej formie. Pierwszy raz próbowałam krewetek gotowanych i szczerze mówiąc zasmakowały mi od razu ( gorzej było z chłopakiem :P ). Jakiś czas temu spotkałam w Auchan świeże krewetki, bez zastanowienia wrzuciłam je w koszyk. Weekend spędzałam w  domu rodzinym, a więc korzystając z okazji spróbowałam przekonać mame do krewetek, która nie jedząc ich nigdy była uprzedzona. No i się udało :) Dzisiaj podjęłam kolejną próbę, która również zakończyła się powodzeniem :)) Chłopak stwierdził, że mu smakowało, a więc najważniejsze :) Jeśli będziecie mieć wybór zdecydowanie wybierajcie krewetki świeże, niemrożone :)

CO POTRZEBUJESZ?

- 10 krewetek tygrysich
- 10 pomidorków koktajlowych
- nać pietruszki
- 2 ząbki czosnku
- makaron spaghetii ( u mnie pełnoziarnisty)
- cytryna
-2 łyżki masła
- ok 100 ml białego wina
-sól, pieprz






PRZYGOTOWANIE:

1. Krewetki oczyszczamy. W pierwszej kolejności odkrawamy ( swobodnie możemy oderwać, aczkolwiek mi wygodniej posluguje się nożem ) głowę, następnie ogon i ściągamy pancerz.  W drugiej kolejności przy pomocy ostrego noża nacinamy grzbiet i wyciągamy jelito krewetki, następnie tak samo nacinany spód i wyciągamy naczynie krwionośne. Teraz wystarczy opłukać krewetki pod chłodną wodą i osuszyć :)
Makaron gotujemy wg instrukcji na opakowaniu ;)




2. Czosnek kroimy w plasterki i podsmażamy na maśle. W tym czasie pomidorki kroimy na połówki, a nać pietruszki siekamy. Do czosnku wrzucamy krewetki i smażymy po około 1 min z każdej strony, dorzucamy pomidorki i pietruszkę, smażymy około minuty. Całość zalewamy winem i zostawiamy na około 2 min, jak alkohol częściowo odparuję. Na sam koniec wrzucamy ugotowany makaron, dokładnie mieszamy i zostawiamy na ogniu jeszcze przez około 30s (cały czas mieszając), przyprawiamy solą i pieprzem.


3. Podajemy ze świeżą natką i plasterkami cytryny. Całość skrapiamy sokiem z cytryny. 



 SMACZNEGO ! :)))

1 komentarz: